Fra førstkommende helg innfører KIL Ishockey en ny ordning i Kongsvinger ishall: Sponsor rommet, som tidligere har vært forbeholdt inviterte gjester, åpnes nå for alle publikummere over 18 år.
– Vi har fått muligheten til å åpne sponsor rommet for alle. Så nå er det ikke kun eksklusive gjester der, nå er det åpent for alle, sier markedssjef i KIL Ishockey, Stian Wangen.
Endringen betyr at alle voksne tilskuere kan kjøpe seg en øl eller lignende under kampdag – innenfor klare rammer. Klubben understreker at de følger gjeldende lovverk, og at skjenkingen kun foregår inne i sponsor rommet. Alkohol er ikke tillatt å ta med ut i hallen, og det vil ikke bli skjenket under selve spillets gang.
Wangen forteller at tiltaket både skal styrke kamp opplevelsen og bidra til økte inntekter for klubben.
– Det er mange som bruker kafeteriaen allerede, og dette gir oss et nytt samlingspunkt. Og så er det jo ingen hemmelighet at idrettsklubber alltid trenger økte inntekter, sier han.
Samtidig legger han vekt på at arrangementene fortsatt skal være familievennlige.
– Dette er fortsatt et familie arrangement, og vi er opptatt av at det skal forbli slik, sier han.
Klubben håper ordningen vil skape mer liv i ishallen.
– Mer liv tror vi absolutt det kan bli, sier Wangen med et smil.
Hør intervju her:

